نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

۱۵ میلیارد ناقابل هزینه مهاجمی که تنها ۲ گل زد!| بودیمیر بلای آسمانی بر سر پرسپولیس

  • کد خبر: ۵۴۱۳۵
  • ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
۱۵ میلیارد ناقابل هزینه مهاجمی که تنها ۲ گل زد!| بودیمیر بلای آسمانی بر سر پرسپولیس
پرونده شکایت «بودیمیر» از ابهامات مدیریتی سرشار است و مشخص نیست دقیقا چرا مدیران و سرمربی وقت پرسپولیس این مهاجم خارجی را با چنین قیمت گزافی جذب کرده اند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ بررسی روند جذب مهاجم کروات پرسپولیس و نحوه جدایی او در ادامه شکایت و محکوم‌کردن باشگاه نشان می‌دهد این پرونده ابهامات زیادی دارد. در نیم‌فصل لیگ هجدهم زمانی‌که برانکو ایوانکوویچ هدایت پرسپولیس را برعهده داشت، نام بودیمیر را به باشگاه داد تا روند جذب یکی از آن‌ها اجرایی شود. در نامه برانکو نام رضا قوچان‌نژاد و ماریو بودیمیر به چشم می‌خورد.
 
در آن نامه تأکید شده بود باشگاه ابتدا باب مذاکره با قوچان‌نژاد را باز کند و اگر روند جذب این بازیکن با بن بست روبه‌رو شد، ماریو بودیمیر جذب شود. مدیران وقت پرسپولیس ابتدا تماس‌هایی را با رضا قوچان‌نژاد برقرار کردند، اما مبلغ سیزده‌میلیاردی درخواستی این مهاجم، خیلی زود مذاکره را به‌سمت بن‌بست هدایت کرد. از‌این‌رو پرسپولیسی‌ها که خیلی به جذب مهاجم خارجی تمایل نداشتند، از برانکو خواستند گزینه دیگری به غیر از بودیمیر معرفی کند؛ اما سرمربی سرخ‌ها که اعتقاد ویژه‌ای نسبت به توانایی فنی مهاجم کروات داشت، اصرار بر جذب او ورزید.
 
در‌نهایت هم باشگاه پرسپولیس با عقد قراردادی یک‌فصل‌و‌نیمه، ماریو بودیمیر را به خدمت گرفت. قرارداد بودیمیر برای نیم‌فصل نخست فصل ۹۸ - ۹۷، ۱۸۰‌هزار یورو بود و برای فصل ۹۸ - ۹۹ نیز ۳۲۰‌هزار یورو تعیین شده بود. زمانی که لیگ هجدهم به پایان رسید، ماریو بودیمیر درحالی‌که ۳۳هزار‌و‌۲۲۳ یورو از قرارداد نیم‌فصل نخست خود را دریافت کرده بود، برای تعطیلات پیش‌فصل به کشورش رفت؛ اما با‌وجود تهیه بلیت برگشت از‌سوی باشگاه، دیگر به ایران بازنگشت. او معتقد بود باشگاه پیش از بازگشتش باید حقوق عقب‌افتاده‌اش را پرداخت کند؛ اما پرسپولیس برایش نامه نوشته بود که در صورت بازگشت به تهران، می‌تواند دستمزد خود را دریافت کند.
 
باشگاه پرسپولیس در نامه خود به این بازیکن نوشته بود که با توجه به تحریم‌های آمریکا، امکان واریز حقوقش به حساب بانکی وجود ندارد و با توجه به اینکه پیش‌از‌این هم دستمزدش را به‌صورت اسکناس دریافت کرده بود، درصورت بازگشت به ایران می‌تواند مطالبات خود را دریافت کند. در‌همین‌حال رادوشووچ نیز که به مرخصی رفته بود، به ایران بازگشت و حقوقش را دریافت کرد و پرسپولیس همین موضوع را دوباره به اطلاع بودیمیر رساند که اگر مثل رادوشوویچ بازگردد، می‌تواند دستمزدش را بگیرد.
 
با جدایی ایرج عرب از پرسپولیس و حضور محمد‌حسن انصاری‌فرد، بودیمیر قراردادش را با پرسپولیس یک‌طرفه فسخ کرد و شکایتی را از این باشگا‌ه نزد کمیته تعیین‌وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا به ثبت رساند. با‌وجود اینکه باشگاه مستندات خوبی درباره این بازیکن در اختیار داشت، به نظر می‌رسد در تبادل لوایح، دفاع خوبی از پرسپولیس در این پرونده انجام نشده است تا در‌نهایت بودیمیر پرسپولیس را به پرداخت ۴۷۵‌هزار یورو محکوم کند.
 
در دوره مدیریت انصاری‌فرد، باشگاه نسبت به این پرونده به دادگاه عالی ورزش اعتراض کرد؛ اما باز هم در تقدیم لوایح و ثبت درخواست اعتراض آن‌قدر مبتدیانه عمل شد که در‌نهایت CAS به‌خاطر ایراد شکلی، رسیدگی به پرونده را رد کرد تا همان رأی قبلی کمیته تعیین‌وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا پابرجا بماند. بررسی این پرونده نشان از ابهامات زیادی دارد که نیازمند بررسی نهاد‌های نظارتی است. بازیکنی که فقط ۲ گل برای پرسپولیس زد و عملکرد فنی قابل‌قبولی نداشت، قرار است نزدیک به ۵۰۰‌هزار یورو از این باشگاه بگیرد و کسی نیست پاسخ دهد کمیته حقوقی پرسپولیس چرا در این پرونده با شکست روبه‌رو شد و در ادامه پرونده اعتراضش در CAS رد شد. در‌این‌میان شاید بهتر باشد جعفر سمیعی که شعار مبارزه با فساد را داده بود، با انتشار لوایح دفاعی باشگاه شفاف‌سازی کند که شکست در این پرونده تعمدی بوده یا موضوع دیگری در میان بوده است؟

طبق اعلام دادگاه‌CAS، این پرونده از روند دادرسی خارج شده و با این حساب، آخرین رأی دفتر حل اختلاف فیفا به‌عنوان رأی نهایی مورد قبول واقع می‌شود. در این رأی آمده بود باشگاه پرسپولیس باید ۴۷۵‌هزار یورو به‌علاوه ۵ درصد سود سالیانه به حساب این بازیکن پرداخت کند که در صورت عدم پرداخت مطالبات بودیمیر ظرف مدت معین، ۳ پنجره نقل‌و‌انتقالاتی پرسپولیس، بسته خواهد شد و بعد از پرداخت پول، این محرومیت از بین می‌رود. همچنین بعد از محرومیت از ۳ پنجره نقل‌و‌انتقالاتی و در‌صورتی‌که عدم پرداخت پول ادامه یابد، پرونده به کمیته انضباطی ارجاع داده خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->